Tips bij klachten aan de bekkenbodem

Tips bij klachten aan de bekkenbodem

Heb je last van klachten aan de bekkenbodem? Dit kan heel vervelend zijn en je wilt hier natuurlijk zo snel mogelijk vanaf. Daarom is het aan te raden om eerst eens op zoek te gaan naar een fysiotherapeut in de buurt. Verder kun je nog een aantal dingen zelf doen. Wij geven je een aantal tips in dit artikel.

fysiotherapeut in de buurt
  1. Neem je fysiotherapeut serieus

Als je een goede fysiotherapeut in de buurt hebt gevonden, is het belangrijk om hem of haar serieus te nemen. Sommige mensen denken dat ze het zelf wel beter weten en volgen het advies van de fysiotherapeut niet op. De fysiotherapeut is echter gespecialiseerd in het vak en weet precies wat je wel en niet kunt doen. Doe nooit activiteiten die je van de fysio niet mag doen. Volg daarnaast ook de adviezen op en voer de meegekregen oefeningen uit.

  1. Deel je activiteiten anders in
fysiotherapeut in de buurt

Bekkenbodemklachten kunnen bij bepaalde activiteiten verergeren. Zo kun je meer last krijgen van klachten als je het huishouden doet of op een feestje aan het dansen bent. Schrijf op met welke activiteiten je last krijgt van je bekkenboden en deel ze anders in. Sommige activiteiten kun je misschien beter helemaal niet meer doen. Andere activiteiten kun je wel doen, maar voor een kortere tijd of met pauzes tussendoor. Plan ook geen belastende activiteiten na elkaar in.

  1. Houd je knieën iets uit elkaar

Bij het zitten, staan en lopen is het belangrijk om je knieën iets uit elkaar te houden. Daarom is het ook beter om niet met je benen over elkaar te zitten.

Tag :#, #